Tesla túltengés

2015. március. 18.

Az elektromos autók üzemeltetői egyelőre nem bővelkednek nyilvános töltőállomásokban, ami első hallásra csak egy szűk kör problémájának tűnik, de mindez hamar megváltozhat. Londonban pl. szinte tettlegességig fajuló viták alakulnak ki naponta, kinek az autóját csatlakoztassák a töltőre. Mint minden újdonságot, az elektromos autózást is tanulni kell ? kulturális és operatív szinten egyaránt -, amire hamarosan itthon is lehetőség nyílik. Az oktatási segédeszközöket ? az autókat ? minden esetre már gyorstöltővel is lehet táplálni a Hungaroringen belül működő Tanpályán.

 Átadásra került a Nissan által is használt Chademo rendszerű egyenáramú gyorstöltő a Hungaroring területén belül üzemelő Tanpálya parkolójában. Az eseményen a kormányzat is képviseltette magát, bár a ?zöld autózást? többször is hangoztató államtitkár, Glattfelder Béla nem a saját, tölthető, plug-in Toyota Priusával, hanem egy állami Skoda Superb kombival érkezett. Elmondta, hogy a Jedlik Ányos terv elképzelésből lassan valósággá válik, hamarosan a kormány elé kerül, de részleteket továbbra sem árult el.

A Hungaroring és a Tanpálya részéről Gazsi Júlia a technikai sportok és a környezetvédelem, valamint a baleset megelőzés és a hatékony járművezetés oktatásának fontosságát hangsúlyozta. Egy autó- vagy motorverseny koránt sem kell annyira sem szennyeznie a környezetet, mint eddig, és ez nem csak a kipufogógázok, hanem pl. a zaj tekintetében is igaz. Jelenleg a Hungaroringhez közeli települések lakóinak tiltakozása miatt nem lehet 24 órás futamokat tartani a pályán, de ha mindezt elektromos járművekkel tennék meg a résztvevők, máris megszűnne a lakókat zavaró zaj. Amíg erre sor kerül, addig sokan megtanulhatják, hogyan kell hatékonyan kezelni az elektromos járművüket, legyen az személy- vagy teherautó, esetleg kétkerekű. A töltőoszlop a nap 24 órájában bárki rendelkezésére áll, akkor is, ha semmilyen esemény nincs a pályán.

 

Forrás: portfolio.hu

Vissza a hírekhez