Blogger

Angela Merkel német kancellár is részt vett a Daimler legújabb akkumulátorgyárának alapkőletételén hétfőn. Az 500 millió euróból megvalósuló beruházás a tervek szerint fontos szerepet játszik majd abban, hogy a német luxusautó-gyártó vezető szerephez jusson az elektromos autózás területén.

Saját akkumulátort gyárthat hamarosan a Daimler

A világ vezető luxusautó-gyártója 500 millió eurót fektet be annak érdekében, hogy a jövőben saját maga állíthassa elő azokat az akkumulátorokat, amelyeket az elektromos autóiba építhet. A Kamenzben – Berlintől mintegy 130 kilométerre található – megvalósuló beruházás nagyon fontos része annak a 10 milliárd eurós stratégiának, amelynek köszönhetően a németek vezető szerephez kívánnak jutni az elektromos autózás területén, és amelynek keretében 10 új elektromos autót akarnak piacra dobni 2022-ig. Az új üzemben a tervek szerint 2018 közepén már megindulhat a termelés.

Felveszik a kesztyűt a németek

A mostani beruházás egyértelmű üzenet is, a Daimler igyekszik felvenni a kesztyűt, amelyet a Tesla dobott oda a teljes iparágnak azzal, hogy minden más szereplőnél jobb elektromos autókat gyártanak. Ráadásul a Tesla vezére, Elon Musk már tavaly megüzente, hogy még 2017-ben kiválasztják azt az európai helyszínt, ahol a következő Gigafactoryt felépítik, és ahol a tervek szerint nem csak akkumulátorokat, hanem elektromos autókat is gyártanak majd. Azt azért hozzá kell tenni, hogy ez a beruházás egy nagyságrendel nagyobb lehet annál, mint amiről a Daimler esetében beszélhetünk, ugyanis a várakozások szerint az amerikai elektromosautó-gyártó 5 milliárd euróból építene új gyárat a kontinensen.

Jelentősen nőhet a globális akkumulátortermelés

A várakozások szerint a globális akkumulátortermelés érdemben növekedhet a következő években, a teljes kapacitás elérheti a 278 gigawattórát 2021-re, míg jelenleg ez az érték csupán 103 gigawattóra. Az európai gyártókapacitások is érdemben növekedhetnek, köszönhetően azoknak az üzemeknek, amelyek a tervek szerint Svédországban, Magyarországon és Lengyelországban kezdik meg a termelést hamarosan.

Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos autók

A tömegtermelés jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy érdemben csökkenjen – a várakozások szerint durván 43 százalékkal – az akkumulátorok gyártási költsége. Ez pedig azt eredményezheti, hogy a gyártóknak módjukban állhat az elektromos autóik árát is csökkenteni, főleg akkor, hogyha a Daimlerhez hasonlóan nem függnek beszállítóktól, hanem házon belül tudhatják az akkumulátorgyártást. Az akkumulátorok árának csökkenése mellett nagyon fontos dolog az is, hogy a legújabb kutatásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen nőhet az akkumulátorok energiasűrűsége a következő években.

Mindez pedig azt jelenti, hogy a vásárlók egyre olcsóbban juthatnak hozzá a jövőben az elektromos autókhoz, amelyek már sokkal nagyobb hatótávolság megtételére lesznek képesek.
Forrás: portfolio.hu

Comments are closed.